Elérhetőségek

Észak-Budapesti Tankerületi Központ

1033 Budapest, Fő tér 1.

Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
1031 Budapest, Arató Emil tér 1.
OM azonosító: 034848
Telefon/Fax: +36 1 430-0186; +36 1 368 7818; mobil: +36 30 316 3106
E-mail: titkarsag(pont)aquincum(kukac)ebtk(pont)hu

Véletlenszerű Képek

Napközis tábor
2012-2013. - Napközis tábor
Képek: 20
szept01
Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban

Vándortábor földön, vízen

Teljes nézet
24 gyermek töltött el egy felejthetetlen hetet a Körösök vizén evezve, majd Békésen és Gyulán át, Szarvason át kerékpározva. A tábort a Kajak Kenu Szövetség és a MAKETUSZ szervezésében és támogatásával valósult meg.

Négy táborhelyünk volt. Elsőként Békés - Dánfokon adott otthont csapatunknak, ahol remekül szórakoztunk a vízbe ugrálva a felfújható gumi trambulinról, csúszdáról. Utána biciklivel jártuk körbe Békés városát. Másnap a borús idő miatt a csapat kétfelé oszlott: volt, aki a wellness részlegen egy gyönyörű uszodában üdült, volt, aki az esős idő ellenére áttekert Gyulára, ahol a várat nézte meg; a Hamburgerbárban költötte el az ebédjét, visszafelé az erdőn át megtapasztalta a jégesőt.

Következő nap négyszemélyes kenukba szálltunk, 28 km-t eveztünk a sebes sodrásúnak éppen nem nevezhető Körösökön, a kettős, majd hármas Körös találkozása után Köröstarcsát elhagyva a félegyházi horgászparadicsom nemzeti parkja mellett kaptunk szállást. Gyönyörű szakaszon keresztül evezve értük el ezt a táborhelyet, egy szűk folyosón át, egymás után libasorban haladtunk, csendesen, hogy véletlenül se verjük fel a szabadban szunnyadó szúnyoghadat. A legügyesebb csapatnak járó elismerést is megkaptuk, amit ügyes partraszállásunkkal nyertünk el. Mint később kenuvezetőnk elárulta, mi voltunk a nyár leghiggadtabb csapata, aki nem hajigált el lapátot, táskát, kenut, mentőmellényt, mindent, ami a keze ügyébe került, mikor körülrajzották a szúnyogok. Mondtam neki, hogy ez a csapat tavaly a Szúnyog-hegyen edződött.

Babgulyással és túrós+lekváros buktával jutalmazták a hosszú, fárasztó utat megtett vándorok korgó gyomrát. Az esti tisztálkodásra későn került sor, itt mindenki a meleg zuhanyt „jutalom a nap végén”-nek élte meg.

A negyedik nap is vidáman telt, lapátoltunk Gyomáig, ahol a csodás Ligetfürdő volt a jutalmunk. Az élményfürdő, a gyógyfürdő megtette a hatását, sajgó izmaink felüdülést nyertek a masszírozó vízsugár alatt, este fél nyolckor fájó szívvel jöttünk ki a medencékből.
A békésszentandrási duzzasztógátnál mindenki csak ámult-bámult, mekkora vízmennyiséget lehet elrekeszteni, mennyivel magasabb a folyó vize a gát egyik oldalán, mint a másikon. Zsilip szabályozza a hajó forgalmat, leeresztik, amikor kell, hogy át tudjon haladni.

Amíg a vízen voltunk, beharangoztuk a gyerekeknek, hogy vár rájuk egy meglepetés… egész nap azt várták. Kenuvezetőnk megmutatta, hogyan lehet direkt beborulni a vízbe, majd onnan kimászni. Megtanította nekünk, hogyan lehet vízből menteni, illetve beborulás után mi a teendő. Vége-hossza sem volt a beborulásoknak, nagyon élveztük, ahogy saját magunktól szándékosan felborítjuk a kenut, kiborítjuk a vizet, utána újra visszamászunk bele. Mindezt a vízen, anélkül, hogy a szárazra vontatnánk a kenut. Csuda jó móka volt, meleg volt, és jólesett a vízben lenni, persze mindezt mentőmellénnyel magunkon.

Szarvasra busszal érkeztünk, ott már a legszebb helyeket kenukból csodáltuk. Fantasztikus volt, ahogy a hídról jövő vízözön alatt eveztünk, nyakunkba kapva minden létező vízmennyiséget, majd ugyanezt megismételve az országalma alatt is átéltük. A szarvasi vízi színház előtt levő szökőkút vizéből kaphatott, aki még ennél is lelkesebb volt. A százéves mocsári ciprus ágas bogas ágai alatt kievickéltünk, majd olyan helyen kötöttünk ki, ahol ismét a vízben pancsolhattunk, immár a Holt Körösben.
Az Arborétum játszótere, fagyizója és érmekészítő gépe feledtette velünk a hőséget. A történelmi Magyarország geometriai középpontját mind a vízről, mind biciklis utunk során megtekintettük. A Mini Magyarország makettjeinek megcsodálása után este a kivilágított Víziszínházban ámulhattunk az artistamutatványokon, amit Lili és Lali meseországban c. mesejáték során láttunk. Túránk alatt néhány ügyes horgászunk halat is fogott, amit vissza is engedtek utána a folyóba.

Mi mással is zárhattuk volna a tábort, mit tábortűznél melegedve, tábori nótákat dalolva?
Jó hangulatban telt el ez az egy hét, élményekkel gazdagodtunk, kormányozni is megtanult, aki eddig még nem próbálta. Vízi csaták, evezős versenyek tarkították a hosszabb-rövidebb távokat. A legfinomabb reggeli a bundás kenyér, a tojásrántotta, és a sajtos-tejfölös lángos volt. Az utolsó estén még éjfélig is fent voltak a diákok, kártyáztak-beszélgettek, már nem akaródzott annyira hazamenni, mint a tábor kezdetén.