Elérhetőségek

Észak-Budapesti Tankerületi Központ

1033 Budapest, Fő tér 1.

Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
1031 Budapest, Arató Emil tér 1.
OM azonosító: 034848
Telefon/Fax: +36 1 430-0186; +36 1 368 7818; mobil: +36 30 316 3106
E-mail: titkarsag(pont)aquincum(kukac)ebtk(pont)hu

Véletlenszerű Képek

Napközis tábor
2012-2013. - Napközis tábor
Képek: 20
szept01
Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban

Tábori beszámoló - Bakonyi vándortábor

Teljes nézet
A Bakonyban túrázással töltöttünk el egy teljes hetet; háromszor váltottunk táborhelyet, szálláshelyeink változatosak voltak: volt köztük faház, kőház és sátor. Napi 5-12 km-t gyalogoltunk; a hőségben megsültünk, a hűvösben dideregtünk, a napsütésben énekeltünk, az esőben mendegéltünk. Ajándékba egy zöld erdei vándortáboros pólót, egy kulacsot, valamint az útvonalat ismertető füzetet kaptunk, térképmelléklettel, tartalmazva a fontosabb útleírást, történelmi háttéranyagot. A tábort az Országos Erdészeti Egyesület szervezte, az Erdei Vándortábor Program megvalósulását a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatta.

28 gyermek vett részt a táborban és 3 szülő kísért bennünket. Az apukákra számíthattunk a tűzrakásnál, az éjszakai bátorságpróbánál is. Mindenki kiválóan vette az akadályokat, beleértve a tájékozódást, a turistajel követést, (csak az a sok finom szederbokor ne lett volna…), a ki-bepakolást. A legnagyobb megpróbáltatást a honvágy, az anya-apa hiánya okozta, amit szerencsére ügyesen le is küzdöttek a gyerekek. Csapatversenyen pontot szerezhettek terítés, rendrakás, vértelen vadászat (ki talál értékes lábnyomot, növényt az erdőben?), illetve bakonyi ismeretterjesztő füzet kitöltése alkalmával.

Programjaink közül az erdészeti-vadászati előadás során szarvassal, őzzel, vaddisznóval, dámszarvassal, azok lábnyomaival, szokásaival ismerkedtünk meg.

A Tájházban a falusi lakosság fából készült eszközeit, szerszámait, tiszta szobáját, nyitott kemencéjét láthattuk.

A Pannon Csillagdában 400 m² alapterületű csillagászati és űrkutatási kiállítás fogadott bennünket. Megismerhettük a híres Gibeon meteoritot, antik távcsöveket, Galilei és Newton felfedezéseit, kísérleteit, a tengerészek csillagászati navigációját, az űrkutatás legnagyobb expedícióit: a Holdutazást (Apollo program), és a Mars felfedezését. Ezenkívül hazánk legmodernebb digitális planetáriumában a 8 méter átmérőjű, félgömb alakú kupolára vetített, a HD képnél kétszer nagyobb felbontású 3D kép, az 5.1 térhatású hangrendszere felejthetetlen minőségben repített el minket kozmikus utazásunkra.
Az éjszakai távcsöves csillagmegfigyelés alkalmával lehetőségünk volt megszemlélni a Jupitert a holdjaival, a Szaturnuszt és a Holdat is. Galilei életéről készült film a Pannon Csillagda, a firenzei Galilei Múzeum és a Vatikáni Csillagvizsgáló közreműködésével készült, mely a távcsöves csillagászat atyjának életét és felfedezéseit dolgozta fel. A felvételek eredeti helyszíneken – Firenze, Pádua, Pisa, Velence és Róma –készültek. Korabeli dokumentumok és modern számítógépes animációk tárták fel előttünk a csillagos ég titkait, úgy ahogy egykor a nagy tudós látta – és ahogy ma ismerjük azokat.

Természeti látnivalókban is bővelkedett túránk:
A Borostyán kút Veszprém megye hét természeti csodájának egyike, ahol a vértanúhalált halt Szent Gellért e hely közelében töltött el néhány évet remeteségben.
A Hubertlaki tó, más néven a bakonyi „Gyilkos”- tó, ez utóbbi elnevezését az Erdélyben található Gyilkos tóról kölcsönözte, mivel hasonlít rá. Eredetileg vaditatónak készült. Helyén egykoron egy égeres állt, amit az elárasztás után elpusztult fák tóból kiálló csonkjai jeleznek. Érdekesség, hogy az itt élő halak a madarak által vízbe ejtett ikrákból fejlődnek.
Szár-hegyi kilátó, mely 18 m magas, tiszta idő esetén az Alpokra és a Somló hegyre is el lehet látni.
Aminek a legjobban örültünk, hogy két alkalommal is sikerült közelről egy kis rókával összetalálkozni. Egy ízben egy kislány, másod ízben egy kisfiú táskáját csente el a földről, illetve a sátorból, egy pólóval, és sapkával egyetemben. Egyszer nappal tette ezt, máskor éjszaka, úgy, hogy a sátorba is bekukucskált, és az egyik apukával fogócskásat játszott. Szelíd állatok, nem veszettek. Mivel már 3. hónapja tart a vándortáboroztatás a helyszínen, megszokta, hogy a gyerekek mindig hagynak elől néminemű rágcsálnivalót, ínyenc szalámit, a kis állat idejárt „büfézni”.

Táborunkról ének is született:

Első napon Bakonybélben házban aludtunk, Bencés monostor után tájházat láttunk.
Hőség volt, és majd megsültünk, fagyit is ettünk; Süti papucsát a patak elnyelte tőlünk.

Kerteskői szurdokvölgyet bebarangoltuk; bogáncsok és bükkösök közt vitt el az utunk.
Naplemente után Szaturnuszt néztünk, a Jupiter holdjaival megismerkedtünk.

Huszárokelőpusztán a dinnyét megettük; szálláshelyváltás után a fűbe feküdtünk.
A kis rókát a bozótban megpillantottuk, este pedig a sátorban majdnem megfagytunk.

Nyomkerestünk, íjászkodtunk, számháborúztunk, este meg a tábortűznél majd bealudtunk.
Volt, aki a bátorságát próbára tette, sötétben az útját zseblámpa vezette.

Brióst ettünk, szedret szedtünk, sokat sétáltunk; a Hubertlaki tó felé kicsit megáztunk.
Bakonybélbe megérkeztünk, a buszra felszálltunk; búcsút intünk, vár az otthon, hazáig meg se állunk.

A tábori fotóalbumot itt nézheted meg.