Elérhetőségek

Észak-Budapesti Tankerületi Központ

1033 Budapest, Fő tér 1.

Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
1031 Budapest, Arató Emil tér 1.
OM azonosító: 034848
Telefon/Fax: +36 1 430-0186; +36 1 368 7818; mobil: +36 30 316 3106
E-mail: titkarsag(pont)aquincum(kukac)ebtk(pont)hu

Véletlenszerű Képek

Sóstói tábor
2014/2015 - Sóstói tábor
Képek: 5
szept01
Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban

Ahogy én láttam - ANGLIA 2017

Teljes nézet
A közel két hetes angliai nyelvtanfolyam maradandó élmény volt számomra. Kedves volt a vendéglátó család, a nyelvtanárok és csupa jó dolog történt velünk. És hogy mi minden is?

Az odaút során a buszon jó volt a hangulat és út közben négy érdekes helyen meg is álltunk:
- a belgiumi Brugge-ben, ahol lehetett híres belga csokit és mindenféle gofri különlegességet kapni. Itt megnéztük azokat a régi épületeket, ahol még ma is apácák és szerzetesek élnek. Nekem itt az tetszett, hogy sokféle ember él együtt, és az utcák tiszták és rendezettek voltak.
- a francia Dunkerque-ben, ahol megszálltunk egy éjszakára. A 3 fős szobák kicsik, de nagyon kényelmesek voltak.
- az „átkompolás” után még megnéztük az angliai Canterbury-t, ami a Canterbury mesékről, Thomas Becket haláláról és a város katedrálisáról híres. Ez a város Anglia vallási központja.
- negyedik és egyben utolsó megállónk Stonehenge volt. Nekem nagyon tetszett annak ellenére, hogy nem mehettünk közel ehhez a kőkorszaki építményhez.

Amikor megérkeztünk Barnstaple-be, már mindenki nagyon várta, hogy megismerkedhessen a vendéglátóival. Mi a barátnőimmel egy nagyon kedves családhoz kerültünk, aminek nagyon örültünk és ahol végig jól éreztük magunkat.
Másnap megismerkedtünk idegenvezetőinkkel: Tom, Barnstaple-t mutatta be nekünk, Tim pedig a közeli városokba tett kirándulásainkra kísért el minket.
Vele látogattunk el:
- Exeter-be, ahol az Albert Múzeumban kellett feladatokat megoldanunk;
- Woolacombe-ba a tengerpartra, ahol a bátrak megfürödtek az óceánban;
- Knightshayes-be, ahol egy múlt századi gyártulajdonos érdekes stílusú kastélyát és a kastélykertet jártuk körbe;
- Clovelly-be, ahol a meredek utcák miatt csak szamárral tudják az áruszállítást megoldani;
- Lynton- és Lynmouth-ba, ahol egy vízzel üzemeltetett siklón utaztunk;
- Tintagel-be, ahol fotózkodhattunk Artúr király kerekasztalánál és trónján az Excalibur-ral.

Tim nemcsak a városokban mutatott látványosságokat, hanem a buszon ülve is mindig felhívta a figyelmünket érdekes dolgokra.
Barnstaple-ben Tom, a városi kikiáltó vezette a csapatunkat. Jártunk a Fő téren, a Várdombon, a Tow folyó mellett, a piacon, a bevásárlóközpontban, a helyi múzeumban, kóstoltunk fudge-ot (sós karamellát is) és sétáltunk a város utcáin.

Az ismerkedős nap után a többi nap egyik fele nyelvórákkal telt a másik fele pedig kirándulásokkal.
A nyelvórákat Kirsty, Catherine és Lilias tartotta nekünk a SOL nevű nyelviskolában.
Kivételes volt a családi nap, amit mindenki a vendéglátó családjával töltött, és az utolsó nap, amikor a délelőtti órák után közvélemény-kutatást készítettünk egy-egy szabadon választott témából. Csoportosan tettünk fel kérdéseket a helyieknek, és az ebből készített projectet adtuk elő délután a többieknek. Nagyon izgalmas volt megszólítani a járókelőket, akik ha idejük engedte, válaszoltak kérdéseinkre.

Az út szenzációja az volt, hogy épp az ottlétünk alatt látogatott el Prince Charles és felesége Camilla Barnstaplebe. Különleges és feledhetetlen élmény volt nekünk, hogy üdvözölhettük a királyi család tagjait.

A két hét alatt sok élményt szereztünk és végig nagyon jól éreztük magunkat. Nekem különösen tetszett minden. Örülök és köszönöm, hogy ott lehettem.