Elérhetőségek
Fenntartó: Klebelsberg Központ
Észak-Budapesti Tankerületi Központ
1033 Budapest, Fő tér 1.
Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
1031 Budapest, Arató Emil tér 1.
OM azonosító: 034848
Telefon/Fax: +36 1 430-0186; +36 1 368 7818; mobil: +36 30 316 3106
E-mail: titkarsag(pont)aquincum(kukac)ebtk(pont)hu
Véletlenszerű Képek
Fenntarthatósági témahét |
Képek: 37 |
ápr06
A Dél-pesti Szennyvíztisztító Telepen jártunk - 6. évf.
A Víz Világnapjához kapcsolódóan március 24-én délután a 6. évfolyam a Dél-pesti Szennyvíztisztító Telepen járt.
Megérkezés után a gyerekek két csoportban egy rövid, kísérletekkel egybekötött beszélgetésen vettek részt. A foglalkozást vezetők segítségével igyekeztünk választ adni arra, mit is értünk „szennyvíz”, illetve „szennyvíztisztítás” alatt. Rá kellett ébrednünk, hogy ez a fogalom sokkal tágabb, mint első pillanatban gondoltuk volna.
Ezt követően rövid kísérlettel szemléltették a telepen folyó szennyvíztisztítás lépéseit. Új fogalmakkal ismerkedtünk meg: darabos anyag, rácsszűrő, homokfogó, zsírfogó, levegőztető medence, rothasztó tartály, medenceülepítés, szűrés, ipari víz iszap stb.
A benti foglalkozást terepbejárás követte. Az ülepítő medencék még nem keltették fel az érdeklődést olyan nagyon, de az üvegházba belépve elállt a szánk a csodálkozástól. Bár volt, aki az első percben az orrát csavargatta, de a szag semmiben sem különbözött egy uszoda kicsit áporodott illatától.
Míg a tisztítandó szennyvíz a lábaink alatt keringett, mi biztonságosan jártunk felette a kiépített rácsozaton. A növények gyökerei a vízbe nyúlva hasznosítják az előzetesen már némileg megszűrt szennyvízből mindazt, amire szükségük van.
A baktériumok kényes egyensúlyára az ott dolgozók állandóan figyelnek. A virágzó növényeket szintén biológiai növényvédelemmel védik: katicabogarakkal, lepkékkel. Láthattunk egy, a bábjából éppen akkor kikelő lepkét is.
A program befejezéseként „megcsodáltuk” a szennyvízből kinyert tárgyakat: szemüveget, bicskát, kanalakat, majd egy kis ajándékkal és sok élménnyel gazdagodva indultunk vissza az iskolába. ...fotók>>
Megérkezés után a gyerekek két csoportban egy rövid, kísérletekkel egybekötött beszélgetésen vettek részt. A foglalkozást vezetők segítségével igyekeztünk választ adni arra, mit is értünk „szennyvíz”, illetve „szennyvíztisztítás” alatt. Rá kellett ébrednünk, hogy ez a fogalom sokkal tágabb, mint első pillanatban gondoltuk volna.
Ezt követően rövid kísérlettel szemléltették a telepen folyó szennyvíztisztítás lépéseit. Új fogalmakkal ismerkedtünk meg: darabos anyag, rácsszűrő, homokfogó, zsírfogó, levegőztető medence, rothasztó tartály, medenceülepítés, szűrés, ipari víz iszap stb.
A benti foglalkozást terepbejárás követte. Az ülepítő medencék még nem keltették fel az érdeklődést olyan nagyon, de az üvegházba belépve elállt a szánk a csodálkozástól. Bár volt, aki az első percben az orrát csavargatta, de a szag semmiben sem különbözött egy uszoda kicsit áporodott illatától.
Míg a tisztítandó szennyvíz a lábaink alatt keringett, mi biztonságosan jártunk felette a kiépített rácsozaton. A növények gyökerei a vízbe nyúlva hasznosítják az előzetesen már némileg megszűrt szennyvízből mindazt, amire szükségük van.
A baktériumok kényes egyensúlyára az ott dolgozók állandóan figyelnek. A virágzó növényeket szintén biológiai növényvédelemmel védik: katicabogarakkal, lepkékkel. Láthattunk egy, a bábjából éppen akkor kikelő lepkét is.
A program befejezéseként „megcsodáltuk” a szennyvízből kinyert tárgyakat: szemüveget, bicskát, kanalakat, majd egy kis ajándékkal és sok élménnyel gazdagodva indultunk vissza az iskolába. ...fotók>>
Ráczné Schanda Katalin osztályfőnök