Elérhetőségek

Észak-Budapesti Tankerületi Központ

1033 Budapest, Fő tér 1.

Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
1031 Budapest, Arató Emil tér 1.
OM azonosító: 034848
Telefon/Fax: +36 1 430-0186; +36 1 368 7818; mobil: +36 30 316 3106
E-mail: titkarsag(pont)aquincum(kukac)ebtk(pont)hu

Véletlenszerű Képek

Barangolás Erdélyországban
2018/2019 - Barangolás Erdélyországban
Képek: 6
aug27
Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban

Tíz nap Angliában

Frey Anna, Gyulai Blanka, Réti Liána és Tóth Zita 7. osztályos tanulóink élménybeszámolója

Teljes nézet
Szeretteinktől elköszönve elindultunk Anglia csodás szigete felé. Utunkon bejártuk Brüsszelt és Calais-t is. A calais-i városnézés után egy motelban szálltunk meg, majd vasárnap komppal mentünk tovább Doverbe. Utána Canterbury és Stonehenge következett. A katedrális üvegablakai és Stonehenge hatalmas kőoszlopai csak úgy szikráztak a napsütésben. Majd tovább indultunk úticélunk, Barnstaple felé.

A vendéglátó családok a Tesco parkolójában vártak ránk. Ekkor szétvált a csapat: kettes, hármas csoportokban mentünk haza családjainkhoz. Meleg vacsorával és vetett ággyal vártak minket.

Pénteken tuti reggelit kaptunk: gabonapelyhet és pirítóst. Délelőtt egy vicces bácsi, Tim körbevezetett minket a belvárosban. Mi eközben fejünkbe véstük a város történetét. Délután a SOL nyelviskola épületében fejlesztettük nyelvtudásunkat. Kedves tanáraink Kirsty, Josie és Catherine voltak. Sokat beszélgettünk és szerepjátékokat játszottunk. Kipróbáltuk. milyen Artúr király udvarában élni. Este a pótszüleinkkel vacsoráztunk és beszélgettünk.

Szombaton Tintagelbe kirándultunk, megtekintettük Arthur király várát. (Nem akarjuk lelőni a poént, de Artúr sohasem élt ott, khm.. Sajnáljuk, de az igazság kegyetlen. De a gyönyörű látvány kárpótolta a szívünkben keletkezett űrt.)

A vasárnapot mindenki a családjával töltötte. Néhányan vásároltak, mások pedig a tengerparton fürödtek és napoztak. A víz hideg volt, de a mókázás elvonta a figyelmünket jéggé fagyott lábunkról.

Hétfőn reggel óráink voltak. A tanárok most is sok érdekességgel készültek: beszéltünk természeti katasztrófákról és a kirándulásainkról. Délután a bátrak Woolacombe-nál fürödtek az Atlanti-óceánban, Ilfracombe-ban pedig megnéztünk egy extravagáns szobrot, a Verity-t.

Kedden meglátogattuk az árvízzel sújtott várost, Lynmouth-t. Itt hatalmas hullámok csaptak a partra; néhányan térdig, ketten derékig vizesek lettek. (Megállapították, hogy tényleg sós a víz.) Délután ismét óráink voltak. Az egyik foglalkozás keretében charity (jótékonysági) üzletben vásároltunk egy font értékben.

Teljes nézet
Szerdán egész napos kirándulásra mentük Torquay-ba, Agatha Christie szülővárosába. Itt felültünk egy olyan óriáskerékre, amilyen a Sziget fesztiválon is szokott lenni. Különleges élmény volt az elénk táruló Atlanti-óceánt és az öböl menti kisvárosokat látni a magasból. Innen átkompoztunk Brixham-be, ahol megtekintettük Sir Francis Drake, kalózból lett lord hajójának másolatát.

Csütörtökön délelőtt az óráinkon történelmet tanultunk: Sir John Heathcoat Amory családjának történetével ismerkedtünk meg, hogy a délutánt a gyönyörű kastélyában, Knightshayes-ben és annak parkjában élvezzük. Néhányan legurultunk a domboldalról. Akert elragadó volt, napokig ellettünk volna benne.

Pénteken volt a NAGY nap. Délelőtt csapatokban kérdezgettük a helyi embereket egy megadott témáról, melyről később tablót készítettünk róla. Délután minden csapat megtartotta prezentációját. Utána ünnepélyes eredményhirdetés következett. A hét folyamán JOURNAL-t, újságot kellett minden diáknak készíteni. A nyelviskola előre kinyomtatta és újsággá fűzte a napokra lebontott kommunikációs és ismeretbővítéses feladatokat. Ezek egyrészt a kirándulások helyszíneihez kapcsolódtak, másrészt a családokat kellett megkérdeznünk szokásaikról, élményeikről egy-egy témában. Három csoportban tanultunk, mindhárom csoportból egy-egy győztest hirdettek a SOL-os tanárok. Ezután mindnyájan megkaptuk a tanfolyam elvégzését igazoló oklevelet.

Szombaton kora reggel búcsút vettünkvendéglátóinktól, mert indultunk Londonba. Londonban a Trafalgar térről egészen a Tower hídig sétáltunk kisebb-nagyobb pihenőkkel, miközben kameráinkat és telefonjainkat kattintgattuk a rengeteg híres épület és helyszín láttán. Lábunk szinte térdig elkopott, mire a buszhoz értünk. Itt elbúcsúztunk Blankától és családjától, mert ők még néhány napot maradtak a brit fővárosban. Fáradtan ültünk fel a buszra, indultunk Doverbe, a komphoz. Késő este keltünk át a La Manche-csatornán.

Vasárnap kisebb pihenőkkel átszáguldottunk Nyugat-Európán, és kicsivel éjfél előtt szüleink ölelő karjaiban landoltunk.

Nagyon klasszul éreztük magunkat. Sokat fejlődött az angolunk. Rengeteget tanultunk az angol kultúráról, megkóstoltunk egy csomó angol kaját. Jó érzés volt, hogy más nyelven is meg tudtuk értetni magunkat, és idegenek beszélgetésébe belehallgatva értettük azt.

Köszönjük szépen Bea néninek, hogy megszervezte ezt a felejthetetlen utat. :-)

Az iskolai alapítványnak köszönjük, hogy jelentős összeggel támogatta utazásunkat.