Elérhetőségek

Észak-Budapesti Tankerületi Központ

1033 Budapest, Fő tér 1.

Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
1031 Budapest, Arató Emil tér 1.
OM azonosító: 034848
Telefon/Fax: +36 1 430-0186; +36 1 368 7818; mobil: +36 30 316 3106
E-mail: titkarsag(pont)aquincum(kukac)ebtk(pont)hu

Véletlenszerű Képek

Projekt napok felső tagozaton
2015/2016 - Projekt napok felső tagozaton
Képek: 35
aug22
Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban

HATÁRTALANUL - Felvidéki barangolás a mesebeli várak és a Tátra csodálatos helyszínein

Teljes nézet
Iskolánk 7. évfolyamos tanulóival 2022 tavaszán, egy napsütéses májusi reggelen indultunk a Felvidékre, hogy megcsodáljuk a várakat és túrázzunk a Magas-Tátra völgyei között. Mindenki nagyon várta a kirándulás napját! Szerencsénkre az idő végig nekünk kedvezett, csak egy nap volt, hogy felhős volt az égbolt és kevés eső szemerkélt.

Budapestről indulva a Koháry-Coburg kastély mellett elhaladva Selmecbányára, majd Besztercebányára érkeztünk, ahol beszélgettünk Mikszáth novelláiról.
Délután már Zólyom városában találtuk magunkat, ahol megtekintettük a várkastélyt, amely Nagy Lajos királyunk vadászkastélyaként épült. Később itt született Balassi Bálint költő is. Tovább utaztunk a szállásra. A panzióban szinte csak mi, aquincumosok voltunk, csodás környezetben, nagyon finom ételekkel ellátva.

Másnap Késmárkon és Lőcsén jártunk. Késmárkon megnéztük II. Rákóczi Ferenc nevelőapjának, Thököly Imrének a szarkofágját, majd meglátogattuk az UNESCO Világörökség részét képező cipszer fatemplomot. Meghallgattuk a lőcsei szégyenketrec történetét.
Közben egyre nagyobb lett a felhő felettünk, de azért nekivágtunk egy túrának Kata néni vezetésével. Végig esett az eső, énekeltünk, aztán a végén kiderült, hogy rossz úton mentünk.

Harmadnap dimbes-dombos tájon, éles szerpentin kanyarok után érkeztünk a Dobsinai-jégbarlanghoz. Az összes meleg ruhánkat magunkra véve kezdtük meg barangolásunkat a fagyott jég birodalmában.
Utunk tovább folytatódott Betlérre, ahol az Andrássyak fényűző kastélyát tekintettük meg. A kastély könyvtárában több mint 14.000 kötetet őriznek. Még Krasznahorkaváralján benéztünk a mauzóleumukba is, amit különböző országokból származó színes márvánnyal díszítettek.

Negyedik nap Magas-Tátrába kirándultunk. Legtöbbünknek ez tetszett a legjobban. Ótátrafüredről a tátrai siklóvasúttal közelítettünk a Tarajka célponthoz. A Bilkova Hata turistaközpont mögött elhaladva a Tarajkától gyalog túráztunk a híres Tar-pataki vízesésekhez. Mindenkit megizzasztott a felfelé tartó út, de a látványért megérte!
A túra után a Csorba-tóhoz vonatoztunk, itt felmentünk a kilátó tetejére, ahonnan egy óriási spirál csúszdán csúsztunk le. Először félelmetes volt, de utólag fantasztikus érzés!

Ötödik (hazautazós) nap: Elbúcsúzva ideiglenes otthonunktól Kassa felé vettük az irányt. Útközben nem tudtuk megállni, hogy Szepes várát közelebbről ne nézzük meg.
Kassán a látnivalók közül megtekintettük a Dómot, a Szt. Mihály kápolnát, Rákóczi fejedelem sírját és Márai Sándor házát, szobrát, majd meglátogattuk a Rodostói házat.

Szállásunk nagyon jó volt, az ablakból láttuk a Magas-Tátrát. Esténként nem aludtunk sokat, bár tanáraink ennek nem nagyon örültek. Valamikor horror-storykkal töltöttük az éjszakát és annyira megijedtünk, hogy le is estünk az ágyról. Persze rengeteget kacagtunk.
Tudtuk, ha Kata néni velünk van, akkor a viccek és a történelem sem marad el. Sokáig fogjuk emlegetni az utolsó esti kvízeket és csasztuskákat.

Ezt a fantasztikus utazást sosem felejtjük el! Köszönet Tanárainknak, hogy részesei lehettünk ezen élményeknek!