Elérhetőségek

Észak-Budapesti Tankerületi Központ

1033 Budapest, Fő tér 1.

Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
1031 Budapest, Arató Emil tér 1.
OM azonosító: 034848
Telefon/Fax: +36 1 430-0186; +36 1 368 7818; mobil: +36 30 316 3106
E-mail: titkarsag(pont)aquincum(kukac)ebtk(pont)hu

Véletlenszerű Képek

Sportdélután a napköziben
2015/2016 - Sportdélután a napköziben
Képek: 12
szept04
Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban

Aquincumosok Devonban

Teljes nézet
2019. július 8.-án negyvenkét hatodikos tanulónk indult Angliába, hogy az Aquincum Iskoláért Alapítvány támogatásával egy kilenc napos, kirándulásokkal tarkított nyelvtanfolyamon vegyenek részt. Öt fős tanári csapatunk gondoskodott róla, hogy a repülőút és a kint töltött napok biztonságban, jó hangulatban és hasznosan teljenek.

A barnstaple-i SOL nyelviskola ezen a nyáron is fantasztikus programokkal és hatékony, kommunikáció központú nyelvórákkal várta tanulóinkat. Jártunk Salisbury gyönyörű gótikus katedrálisában, fényképezkedtünk Stonehenge ősi kőtömbjei előtt, fürödtünk a Bristoli öböl hűvös hullámaiban, „fish and chips”-et ettünk egy hangulatos kikötőben, túráztunk egy tengerparti sziklás ösvényen, felfedeztük a híres Sir Francis Drake kalózhajójának másolatát egy eldugott kis halászfaluban, vízzel hajtott siklón utaztunk, Oxford utcáin bolyongtunk - hogy csak néhány kalandot említsünk…

Diákjaink talán mégis azt élvezték a legjobban, hogy „igazi” angol családoknál lakhattak, és hétköznapi, de „éles” helyzetekben gyakorolhatták angoltudásukat. Mi, tanárok, pedig örömmel láttuk, hogy a gyerekek milyen talpraesetten, bátran kommunikálnak angolul, és mennyire jól kezelik a nagyobb önállóságot igénylő helyzeteket.
Mit meséltek aquincumosaink, mikor hazaértek? Olvassunk el tőlük néhány beszámolót:

"Nekem az egyik kedvenc helyem Clovelly volt, ahol a Dzsungel könyve írója is született. Rengeteg macskát láttam ott és régi, falusi hangulata volt. A másik kedvencem Barnstaple volt, a tanfolyam helyszíne, ez egy nagyon szép folyó melletti város. Nagyon élveztem az idegenvezető érdekes magyarázatait. A vendéglátóm, Debbie, egy nagyon kedves néni volt, érdekes programokat szervezett nekünk, tőle is sokat tanultam és kiválóan vendégül látott minket. A legérdekesebb tanórákat Nick tartotta, a kedvenceim "az élet pizzája" és a medúzás órák voltak. Nagyon jól éreztem magam!"

Csordás Edmond, 6.c

"Szerintem az az egyik fontos és csábító része ennek a "tábornak", hogy Angliában van, legalább is én leginkább ezért akartam menni, meg persze azért is, mert a barátaiddal lakhatsz 9 napig egy angol családban. Emellett nagyon sok érdekes és szép helyet meg tudtunk nézni, és még a tengerpartra is legalább egyszer letudtunk menni. Angol ételeket, italokat is kipróbálhattunk, és számtalan esélyünk volt ajándékot venni a családunknak."

Ivankovic Egon, 6.c

Az óra hajnali 4-et ütött. A hatodik évfolyam nagy része már a buszra várt, ami kivitt minket a reptérre. Az út Angliába hosszú és fárasztó volt. De már az első nap délutánján megnéztük a híres Stonehenge-t. Délelőttönként a SOL iskolájában tanultunk Devonról és a városról, ahol tartózkodtunk. Délutánonként elmentünk kirándulni. A vasárnapi nap érdekes volt, mert akkor minden gyerek a saját vendéglátó családjával tölthette a napot. De sajnos minden jónak egyszer véget kell érnie, így hétfőn reggel haza kellett induljunk.

Horváth Orsolya 6.d

"Számomra a Family Day volt a legnagyobb élmény. Nem kellett korán kelni, ébredés után a híres angol reggelit kaptuk, elmentünk Exmoorba, egy egyszerű, de gyönyörű kis strandra, ahol eltöltöttük az egész napot. Játszottunk, strandoltunk, fényképeztünk, kagylókat gyűjtöttünk és családi környezetben gyakoroltuk az angol nyelvet…
Fogadó családom színes palettát mutatott: amerikai anyuka, angol apuka, és ottlétünk alatt egy francia baráti család vendégeskedése, akik a francia konyha különlegességeivel leptek meg bennünket. A hazaérkezésünk napján reggelire elkészítettem családomnak egy jellegzetes angol desszertet, a cream tea-t, melynek hozzávalóit Angliából hoztam."

Végül idéznénk néhány szülői levélből is:

„Szeretném szívből megköszönni a szervezést és kedves jelenlétüket az út során! Mosollyal és örök hálával tartozunk, úgy hiszem, hiszen féltett gyermekeinket utazni és élményt szerezni is segítenek megtanítani. Minden bizonnyal felejthetetlen lesz ez az utazás fiamnak, és én személyesen köszönöm, hogy bizalommal engedhettem el Őt élete első repülőútjára. A telefonbeszélgetéseink mosolygósak voltak, csacsogott ragyogott nekünk; megerősített minket abban, hogy boldog kalandban van része.”
„Fiam nagyon jól érezte magát, sok-sok élménnyel gazdagodott, és úgy látom, jót tett neki az önállóság is.”
„Szülőként maximális elismerésem. A szervezés, kommunikáció tökéletes volt. Innen nézve minden simán ment, a gyermekeink biztonságban voltak. Amikor megállt a busz, legszívesebben megöleltem volna a tanárokat, de a hosszú út után nem akartam ezzel "terhelni"őket. Szeretettel gondolok mindenkire, aki az utazást tervezte, szervezte, lebonyolította. Köszönjük!”