Hír: Nyár a szigeten – angol nyelvi tábor - 5.bc
(Kategória: Általános)
Küldte: ptdemeter
2016. augusztus 30.

Teljes nézet
Nyelvi tábor szervezésekor alapigényként merül fel a helyszín könnyű megközelíthetősége és programgazdagsága, a szálláslehetőség, az étkezési lehetőség és a közeli látnivalók. A szentendrei-szigeti Bodor Majorban egy helyen adott valamennyi szolgáltatás, amely egy sikeres tábor szervezéséhez és lebonyolításához szükséges. Ezért ezen a nyáron ezt választottuk évfolyamunk táborunk helyszínéül. Augusztus 17-19-ig hangolódtunk rá a következő tanévre.
A hely természeti adottságai gyönyörűek, mely hamar elfeledtette velünk a zuhogó esőben való indulást.

A majorban a gyermekek megismerkedhettek az állatpark sokféle teremtményével: lovakkal, szürke marhákkal, bölényekkel, disznókkal, kecskékkel, nyulakkal, a baromfiudvar lakóival, s természetesen a majorság sok-sok kiscicájával. Utolsó napra ki-ki kiválasztotta kis kedvencét.



Egyik nap váci kalandtúrán vettünk részt, ahol térkép segítségével kellett megtalálni a város nevezetességeit. Így még az eltévedés is nagyon izgalmassá vált. Tárlatvezetésen vettünk részt Sajdik Ferenc állandó életmű-kiállításán. Vácott, az ország legszebb barokk terén nyílt meg a karikatúrista páratlan életművét bemutató múzeumi gyűjtemény. Sajdik mesevárosa, girbe-gurba házai, hósapkás, pirostetős, hagymakupolás saroktornyai felidézik azokat a kultúrtörténeti emlékeket, melyeken jókat nevetve, szórakoztatva ismerhetünk meg a várost. A képeken tetten érhető a Pom-Pom mesék világa, Gombóc Artúr kalandjai és a nagy Ho-ho-horgász váci adaptációja. A képekhez kapcsolódó történetek még színesebbé, gazdagabbá tették az élményt.

A napi angolfoglalkozásokon tanítóink egyrészt felelevenítették az alsóban tanultakat, s előkészítették az ötödik osztály környezetismeret tananyagát is. A leendő 5.b-sek nyári riportok keretében ismételték át az egyszerű múlt időt. A c-sek 3 napos projektmunkában storykat írtak, egy-egy képeseményről, melyet zárásként előadtak egymásnak.

Nagy sikere volt a „puszta olimpiának”, melyben egy időutazáson vettünk részt.
A játékok megidézték nagyszüleink gyerekkorát a pusztában, amelyek olykor fizikai erőnlétet, ügyességet, olykor leleményességet, vagy akár mindezek együttesét kívánták. Egy biztos, a középpontban a közös élmény állt.

Emellett változatos csapatépítő játékokkal tettük még színesebbé az ott töltött napokat. Néhány ezek közük: partizán, kacsintós, „autómosó”. S nem maradtak el a kedvencek sem: az esti „rókavadászat” és a „cukoreső”.

Kézműveskedtünk is: bürökdudát készítettünk, melynek hivatalos neve: mirliton. A szó szoros értelmében nem is hangszer - bár muzsikálni lehet rajta. Ez a készség ugyanis nem a saját hangján szólal meg, hanem - erre a népi neve is utal - az általunk beledúdolt dallam hangját erősíti fel, illetve változtatja el, néha kimondottan mulatságos módon. A dallamot az oldalán levő ovális nyílásba kell 'beleénekelni' kellő bátorsággal, hogy rendesen megszólaljon. Ez az országszerte ismert, zölden még mérges gyomnövény vén korára megszelídül, s kiszáradt állapotában nagyszerű hangszeralapanyagot, szép csontfehér csöveket ad - pásztoraink évszázadok óta használják.

Úgy gondolom, nagyon tartalmas 3 napot töltöttünk utoljára együtt tanítványainkkal, ahol a c-sek felsős osztályfőnöke is részt vett, könnyebbé téve az alsóból a felsőbe való átmenetet.

Scheibli Zsuzsanna táborvezető




Ezen hír származási helye: Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
( http://aquincum01.hu/news.php?extend.705 )