Idén a Fenntarthatósági témahét keretében rendhagyó módon a pedagógusok mutathatták be, ki milyen környezettudatos a mindennapokban. Fizikaórán a hetedik évfolyamon a tananyaghoz kapcsolódóan a teljesítmény és hatásfok volt a téma. Ági néni hozott otthonról néhány izzót: hagyományost, halogén izzót, kompakt fénycsövet és LED izzót. A diákoknak csoportokban kellett kitalálniuk, hogy melyik bemutatott darab melyik izzófajta, milyen energiahatékonysági osztályba tartozik, mekkora a teljesítménye és hány Lumen a fényereje. Eközben kitértek arra is, hogy melyiket miért tiltotta be az EU, mekkora az üzemidejük, hogy bírják a fel- és lekapcsolgatást, hol használjuk őket, milyen foglalat-típusok vannak, illetve mit jelent a meleg és hideg szín. Saját tapasztalatokat is hoztak, hogy hol találkoztak már ilyenekkel az otthonukban. Természetesen mind hazánk energiaforrásai, mind pedig a veszélyes háztartási hulladék kezelése (és veszélyei) is szóba került.
Technikaórán mosószer tartót készíthettek üvegből a felsősök, amibe virágmagot és természetes mosószert kaphattak a diákok. Az órán az iskola minikertjében található zöldségpalánták gondozása, a szerves hulladékok tárolása is szóba került.
Etikaórákon a 7.b, 7.c, 5.b és 6.b osztályokkal az ökológiai lábnyomról beszélgettünk. A footprintcalculator.org segítségével közösen kiszámolták a tanulócsoport lábnyomát, és a megjelenő kérdések kapcsán szó volt arról, hogy hogyan csökkenthetik azt. Egy-két témakörben (hulladékcsökkentés, étkezés) Kata néni a saját tapasztalatait is megosztotta a diákokkal.
Kedden a szünetekben növényeket is cserélhettek az iskola tanulói.