Elérhetőségek
Fenntartó: Klebelsberg Központ
Észak-Budapesti Tankerületi Központ
1033 Budapest, Fő tér 1.
Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
1031 Budapest, Arató Emil tér 1.
OM azonosító: 034848
Telefon/Fax: +36 1 430-0186; +36 1 368 7818; mobil: +36 30 316 3106
E-mail: titkarsag(pont)aquincum(kukac)ebtk(pont)hu
Véletlenszerű Képek
Angol-kézműves tábor, Balatonakali |
Képek: 11 |
febr15
Tüskevár projekt a 4.a-ban - 2.
Negyedik osztály második félévében kezdtünk el foglalkozni Fekete István Tüskevár című regényével. Ahogyan korábbi olvasmányainkat is feldogoztuk (nem éppen a szokványos módon), alig vártam, ezúttal milyen izgalmas feladatokat tartogat tanító nénink.
Először is projektháló – a vállalt feladatok térképszerű megjelenítése - készült, melyből az osztály minden tagjának legalább kettő egyéni munkát vállalnia kellett.
Én két PPT elkészítésére jelentkeztem, egyiket a Kányavári –szigetről, annak élővilágáról, a másikat a Balaton-felvidéki Nemzeti Parkról. Mindezekben nagy segítségemre volt az is, hogy környezetismeret-órán éppen a vizek, tavak élővilágáról tanultunk.
Az általam vállalt másik két feladat két rajz elkészítése volt, szabadon lehetett rajzolnunk bármit, ami a regényben szerepelt, és nekünk a legjobban tetszett. Mivel az egyik kedvenc jelenetem a könyvben, amikor Gyula berúg, így az egyik képet én erről készítettem.
Rajzóra keretében megtanultam, hogyan kell akvarellt festeni. Egyik órára Judit néni a Tüskevárhoz kapcsolódva azt találta ki, próbáljunk meg ezzel a technikával balatoni tájképet alkotni. A kép annyira jól sikerült, hogy nagypapámnak adtam születésnapjára. Ez a feladat is nagyon tetszett, mert szerettem olvasni Fekete István tájleírásait, például a naplementéről. Tetszett még az eredeti, fekete-fehér film is, mert szeretem a régimódi dolgokat.
Szerintem a Tüskevár azért is jó regény, mert olyan bölcs mondások vannak benne, amelyekből még tanulhat is az ember. Ilyen volt számomra az, amikor István bácsi arra figyelmeztette a fiúkat, hogy vállalják a felelősséget magukért és tetteikért.
Először is projektháló – a vállalt feladatok térképszerű megjelenítése - készült, melyből az osztály minden tagjának legalább kettő egyéni munkát vállalnia kellett.
Én két PPT elkészítésére jelentkeztem, egyiket a Kányavári –szigetről, annak élővilágáról, a másikat a Balaton-felvidéki Nemzeti Parkról. Mindezekben nagy segítségemre volt az is, hogy környezetismeret-órán éppen a vizek, tavak élővilágáról tanultunk.
Az általam vállalt másik két feladat két rajz elkészítése volt, szabadon lehetett rajzolnunk bármit, ami a regényben szerepelt, és nekünk a legjobban tetszett. Mivel az egyik kedvenc jelenetem a könyvben, amikor Gyula berúg, így az egyik képet én erről készítettem.
Rajzóra keretében megtanultam, hogyan kell akvarellt festeni. Egyik órára Judit néni a Tüskevárhoz kapcsolódva azt találta ki, próbáljunk meg ezzel a technikával balatoni tájképet alkotni. A kép annyira jól sikerült, hogy nagypapámnak adtam születésnapjára. Ez a feladat is nagyon tetszett, mert szerettem olvasni Fekete István tájleírásait, például a naplementéről. Tetszett még az eredeti, fekete-fehér film is, mert szeretem a régimódi dolgokat.
Szerintem a Tüskevár azért is jó regény, mert olyan bölcs mondások vannak benne, amelyekből még tanulhat is az ember. Ilyen volt számomra az, amikor István bácsi arra figyelmeztette a fiúkat, hogy vállalják a felelősséget magukért és tetteikért.
Schell Dániel 4.a osztályos tanuló