Elérhetőségek

Észak-Budapesti Tankerületi Központ

1033 Budapest, Fő tér 1.

Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
1031 Budapest, Arató Emil tér 1.
OM azonosító: 034848
Telefon/Fax: +36 1 430-0186; +36 1 368 7818; mobil: +36 30 316 3106
E-mail: titkarsag(pont)aquincum(kukac)ebtk(pont)hu

aug31
Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban

Angliai nyelvtanfolyam Barnstaple-ben - 6.bc

Teljes nézet
Több, mint fél éves szervezés előzte meg az idei már hagyományossá vált angliai nyelvtanfolyamot, melyet idén is az Aquincum Iskoláért Alapítvány támogatásával sikerült megvalósítani. A barnstaple-i SOL nyelviskolánál nagy hangsúlyt fektetnek a résztvevő diákok igényeinek és szükségleteinek előzetes feltérképezésére, ám az ezzel kapcsolatos személyes információk begyűjtése illetve a szülőkkel való folyamatos kapcsolattartás az itthoni szervező tanárok feladata volt. A nagyszerű előkészítő munkának is köszönhető, hogy egy fantasztikusan érdekes, szép valamint nyelvi és kulturális szempontból is hasznos és élménydús két hetet tudhatnak maguk mögött a résztvevők.
Július 16-án este indult a buszunk Budapestről, 31 hatodikos diákkal és három kísérő tanárral. Másnap délelőtt értünk Belgiumba, ahol kétórás városnézés keretében ismerhettük meg Brugge főbb nevezetességeit.

A tranzitszállásunk a franciaországi Dunkerque-ben volt, itt kipihenhettük a hosszú buszos utazást, mielőtt másnap kora reggel kompra szálltunk, hogy átkeljünk a La Manche csatornán, és végre megpillanthassuk Dover fehér szikláit. Angliában elsőként a híres Canterbury katedrálist tekintettük meg, majd megcsodáltuk Stonehenge-t is. A fárasztó utazás ellenére öröm volt látni a gyerekek arcán a boldog izgatottságot, hiszen most olyan helyekre jutottak el, melyeket addig csak képeslapokon láttak, vagy amikről addig csak angol- és országismeret-órákon hallhattak.

Július 18-án este érkeztünk meg az észak-devoni Barnstaple-be, ahol már minden diákunkat szeretettel várta a vendéglátó családja. Az első este egy igazi angol családnál mindig roppant izgalmas, és idén is az volt az általános tapasztalatunk, hogy nagyon kedvesek vendéglátóink, igyekeztek mindent megtenni azért, hogy jól és otthonosan érezzük magunkat, diákjaink pedig boldogan nyugtázták, hogy jól használható az eddig megszerzett angoltudásuk: értik, amit hallanak, és őket is megérti az, akihez angolul szólnak.

Július 19.-től 26.-ig zajlott a nyelvtanfolyam Barnstaple-ben. Minden nap négy órán vettek részt a gyerekek az iskolában. Ezeken az órákon általában a kirándulások előkészítése történt, szókincsfejlesztés, csoportos/páros feladatok zajlottak a helyi témákkal kapcsolatban, mindez kommunikatív módon volt felépítve. Házi feladatot is kaptak a gyerekek, és egy útinaplót kellett vezetniük, hogy a tanultakat rendszerezzék és maradandóvá tegyék. Fontos eleme volt a tanfolyamnak, hogy a vendéglátó családokkal, helyi járókelőkkel, bolti eladókkal kellett mini interjúkat készíteniük a diákoknak, így még több alkalommal volt lehetőségük valódi élethelyzetekben használni az angol nyelvet. A tanfolyamot egy jól előkészített és felépített projekt tette teljessé és a projektmunkát a diákcsapatok szóbeli prezentációja zárta. A nyelvtanárok összességében pozitívan értékelték a gyerekek egész heti munkáját. Ez a tanfolyam kétségtelenül sok segítséget és eszközöket nyújtva hozzájárult ahhoz, hogy a diákok egyre tudatosabb nyelvtanulókká váljanak, gátlásaik oldódjanak és magabiztosabban használják az angol nyelvet.

A tanórák mellett minden napra jutott egy rövidebb vagy hosszabb kirándulás is Devon illetve Cornwall nevezetességeihez. Torqayben, a LondonEye kicsinyített másán ültünk, és hajókáztunk is; Tintagelben Arthur király kerekasztalánál fényképezkedtünk; Lynmouthból Lyntonba siklón utaztunk; Woolacombe-ban fürödtünk az Atlanti-óceánban; Ilfracombe-ban fish and chips-et ettünk a kikötőben; Knightshayesben pedig egy György korabeli főúri kastélyt látogattunk meg.

A nyelviskola munkatársai nagyszerű idegenvezetők is voltak, akik a gyerekek nyelvi szintjén, az ő érdeklődési körükhöz igazodva bővítették a diákok nyelvtudását és kulturális ismereteit.

Július 27.-én indultunk haza, majd egy nyolcórás, gyalogos londoni városnézés keretében tekintettük meg a főbb látnivalókat (Trafalgar Square, Buckingham Palace, St James’ Park, Westminster Abbey, Big Ben, Downing Street 10, London Eye, Shakespeare’s Globe, St Paul’s Cathedral, the Monument, The Tower, Tower Bridge). Végül július 28.-án, késő este érkeztünk haza Budapestre.

Diákjaink, és mi is nagyon örülünk annak, hogy egy ilyen életre szóló nyelvi és kulturális élményben lehetett részünk. ...fotók